وانتوس

ساخت وبلاگ

فیشینگ برای جعل درگاه‌های بانکی و صفحات و شبکه‌های اجتماعی توسط سارقان اینترنتی استفاده می‌شود از این رو شهروندان باید مراقب درگاه های جعلی باشند.

به گزارش صبحانه، یکی از راه ‌های شناسایی این صفحات آدرس URL سایت است که باید دقت شود همان آدرس اصلی درگاه اینترنتی باشد و حرفی کم یا اضافه نداشته باشد.

در صورت ورود به یک صفحه جعلی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی، کاربران این صفحه جعلی اطلاعات حساب شخص را کپی کرده و از آن سوءاستفاده می ‌کنند. 

آدرس سایت‌ ها و درگاه ‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می ‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد s باشد نباید به آن اعتماد کرد. 

از راه‌های پیشگیری از جعل این است که در نخستین بار اطلاعات حساب به صورت اشتباه وارد شود که اگر جعلی باشد امکان برداشت از حساب از بین برود. 

شهروندان تنها از سایت‌ های معتبر اینترنتی خرید كنند و با یک جستجوی ساده نباید به سراغ خرید اینترنتی نرویم، به سایت ‌های تبلیغاتی که ناگهان در صفحات ظاهر می‌شوند توجه نشود زیرا این سایت‌ ها معمولاً به درگاه‌ های جعلی هدایت می‌کنند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:46

بیش از ١٨ ساعت پرهیز از خوردن و آشامیدن آزمون سختی برای روزه‌داران است.

به گزارش صبحانه، بیش از ١٨ساعت پرهیز از خوردن و آشامیدن آزمون سختی برای روزه‌داران است. در چند‌سال اخیر تقارن ماه رمضان با ایام گرم‌ سال این امتحان و خودسازی را بیش‌ازپیش برای روزه‌داران سخت کرده است. گرمای شدید هوا در نیمه‌خرداد و اوایل تیرماه، تعرق و تشنگی و تحمل گرسنگی ١٨ساعته نیاز به صبر و تحمل بیشتر و البته رعایت اصول تغذیه دارد.
خط قرمزهای تغذیه‌ای برای ١٨ ساعت روزه‌داری
با این‌که روزه‌داری تاثیرات مثبت روحی، معنوی و جسمی فراوانی دارد، اما بی‌شک رعایت نکردن اصول تغذیه نه‌تنها فایده‌ای برای سلامت بدن ندارد بلکه به شدت می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل در چند‌سال گذشته پزشکان و متخصصان تغذیه به بحث تغذیه ایام ماه‌رمضان تأکید زیادی دارند. به اعتقاد کارشناسان تغذیه، روزه‌داران با پیروی از اصول علمی و درعین‌حال ساده تغذیه در ماه رمضان می‌توانند به اهداف سلامتی چون افزایش سوخت‌و‌ساز چربی‌ها، کاهش وزن در افراد چاق، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کاهش کلسترول خون و ورم مفاصل، ترک سیگار و حتی بهبود سلامت‌روان دست یابند.

روش‌های کاهش تشنگی در ایام روزه‌داری

تشنگی یکی از نشانه‌های روزه‌داری به‌خصوص در ایام گرم‌ سال است. گرمای هوا، تعریق را افزایش می‌دهد و همین تعریق باعث کاهش آب بدن و درنهایت احساس تشنگی می‌شود. اما راهکارهایی برای جلوگیری از تشنگی در ایام روزه‌داری وجود دارد. پزشکان و متخصصان تغذیه راهکارهایی جالب و درعین‌حال ساده‌ای برای غلبه‌بر تشنگی و کاهش عوارض کمبود آب بدن در طول مدت روزه‌داری پیشنهاد می‌کنند. محمد پناهی، معاون طب‌سنتی دانشگاه علوم‌پزشکی البرز دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «کم‌آبی و تشنگی، باعث اختلال در وضع آب و الکترولیت‌ها در بدن می‌شود و سلامتی بدن را تهدید می‌کند.

به‌همین خاطر، یکی از اقداماتی که روزه‌داران باید به آن توجه کنند، این است که آب را بین وعده‌های غذایی مصرف نکنند چون باعث بروز نفخ و اختلال در هضم غذا می‌شود، همچنین در وعده افطار و سحر از غذاهای نشاسته‌دار کمتر مصرف کنند چون این غذاها برای هضم به آب زیادی احتیاج دارند.» او ادامه می‌دهد: «چون مزاج گرم در بیشتر مناطق ایران غالب است و در بعضی مناطق این مزاج گرم با مزاج خشک همراه است، به روزه‌داران به‌خصوص افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، توصیه می‌شود، درفاصله سحر تا افطار حتما به اندازه کافی آب بنوشند.»

تشنگی ماه رمضان به‌خصوص در سال‌های اخیر که با ماه‌های گرم‌ سال مقارن شده است به قدری به روزه‌داران فشار می‌آورد که به‌محض رسیدن زمان افطار، خیلی‌ها، لیوان‌ها را با آب‌یخ پر کرده و شروع به نوشیدن مقدار زیادی آب می‌کنند. متخصصان تغذیه اما معتقدند، این روش نادرست است. به گفته آنها، برای رفع تشنگی پس از افطار نیز آب سرد را نباید به یک‌باره نوشید، بلکه باید مزه‌مزه کرد و به آرامی نوشید، نوشیدن آب به یک‌باره، حرارت بدن را از بین نمی‌برد. پناهی دراین‌باره می‌گوید: «مصرف آب‌یخ به‌سرعت به ساختار بدن آسیب می‌رساند، به‌ویژه کارکرد کبد را مختل می‌کند به همین علت ما به روزه‌داران توصیه می‌کنیم که از آب‌ولرم برای رفع تشنگی استفاده کنند، اگر این آب را با کمی عسل مخلوط کنند، نتیجه بسیار بهتری برای بدن دارد.»  مصرف چای و مواد قندی، یکی دیگر از مواردی است که آب زیادی از بدن خارج می‌کند به همین خاطر به روزه‌داران توصیه می‌شود که از مصرف چای پررنگ به‌خصوص در زمان سحری خودداری کنند. پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید بدنی، استحمام با آب داغ و خودداری از رفتن به سونا از دیگر توصیه‌های پزشکان برای کاهش تعرق روزه‌داران است.

هندوانه فراموش نشود

خط قرمزهای تغذیه‌ای برای ١٨ ساعت روزه‌داری
پزشکان و متخصصان تغذیه در عین حال تأکید زیادی بر رعایت میزان و نوع تأمین آب موردنیاز بدن در فاصله افطار تا سحر دارند. مواردی که روزه‌داران در صورت رعایت آن کمتر به مشکل کم‌آبی و تشنگی دچار می‌شوند. مصرف ٨تا ١٢لیوان آب در فاصله افطار تا سحر، استفاده از میوه و سبزیجات و کاهش مصرف مواد قندی از توصیه‌های عمومی پزشکان و متخصصان تغذیه در این ایام است، موضوعی که به‌گفته محمد پناهی، می‌تواند کمبود آب بدن را به خوبی جبران کند: «خوشبختانه در این فصل از ‌سال میوه‌های متنوعی در بازار وجود دارد که صیفی‌جات با حجم بالای آب می‌توانند مکمل خوبی برای رفع تشنگی در طول روز باشند.

 هندوانه، طالبی، خربزه و خیار از میوه‌هایی است که مصرف آن در فاصله افطار تا سحر به روزه‌داران توصیه می‌شود.» او همچنین توصیه‌ای هم به بیماران کلیوی دارد: «به همه بیماران به‌خصوص مبتلایان به نارسایی کلیه توصیه اکید می‌شود که با مشورت و تأیید پزشک روزه بگیرند و درصورت اجازه پزشک علاوه‌بر نوشیدن ١٠ تا ١٢لیوان آب حتما از صیفی‌جات به‌خصوص هندوانه و طالبی در وعده افطار و سحر استفاده کنند.»

روزه‌داران، افطار و شام را یکی نکنند

رفع گرسنگی به اندازه رفع تشنگی در ماه رمضان اهمیت دارد. روزه‌دار پس از تحمل ١٨ساعت گرسنگی پس از افطار باید تغذیه‌درستی داشته باشد. برخی روزه‌داران در ﻣﺎه‌رﻣﻀﺎن ﯾﺎ ﺑﻌﺪ از آن به دلیل تغییر الگوی غذایی دﭼﺎر اﺧﺘﻼﻻﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﺒﻮﺳﺖ، ﺳﻨﮓ‌کلیه یا ﻣﺠﺎری ادراری، ﺳﺮدرد، بی‌حوصلگی، عصبانیت و پرخاشگری می‌شوند درحالی‌که با یک‌رژیم غذایی درست نه‌تنها هیچ عارضه‌ای برای روزه‌دار ایجاد نمی‌شود بلکه کمکی هم به سلامت‌بدن می‌کند. از طرف دیگر، همزمانی ساعت افطار با صرف شام باعث می‌شود که خیلی از روزه‌داران یکی از وعده‌های غذایی را حذف می‌کنند یا افطار و شام را با هم میل می‌کنند؛ موضوعی که به شدت از سوی پزشکان و متخصصان تغذیه نهی شده است.

معاون طب‌سنتی دانشگاه علوم‌پزشکی البرز دراین‌باره توضیح‌می‌دهد: «پس از ١٨ساعت استراحت دستگاه گوارش، حجم بالای موادغذایی برای بدن مضر است و ‌درصد جذب مواد مغذی را کاهش می‌دهد، ما توصیه می‌کنیم که حتما ٣ وعده‌غذایی افطار، شام و سحری را مصرف کنند. البته در مصرف این ٣ وعده باید نکاتی رعایت شود.» او ادامه می‌دهد: «اول آن‌که بین زمان افطار تا شام فاصله یک‌ساعته یا بیشتر در نظر گرفته شود، چراکه دستگاه گوارش احتیاج به زمان برای هضم وعده‌اول یا همان افطاری را دارد. یک استکان آب‌جوش یا چای کم‌رنگ همراه دوعدد خرما، چند برش نان‌ همراه مقدار کمی  پنیر و گردو، حلوا، حلیم، شله‌زرد، سبزی، سوپ و یک لیوان شیر بهترین پیشنهاد برای وعده اول است.

البته با توجه به تقارن ماه رمضان با فصل تابستان بهتر است به جای حلوا، حلیم و شله‌زرد از میوه‌ها و مواد فیبری استفاده شود. در وعده شام هم باید از تمام گروه‌های اصلی مواد غذایی مصرف شود. یکی از بهترین دستورات غذایی وعده‌شام ماه‌رمضان شامل سالادسبزی، کمتر از ١٠٠گرم مرغ یا گوشت‌قرمز یا ماهی، یک پیاله ماست، همراه چند قاشق برنج پخته است. برای سحری هم مصرف چای کم‌رنگ، سبزی و میوه‌های آب‌دار به‌همراه کمی عسل و آبلیمو برای رفع تشنگی در طول روز بسیار مفید است.» او درعین‌حال به روزه‌داران توصیه می‌کند، از مصرف شربت‌های خیلی‌شیرین و نوشابه‌های گازدار و فست‌فود در وعده‌های افطار، شام و سحری خودداری کنند.

سحری را حذف نکنید

اما سحری یکی از وعده‌های غذایی روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان است، وعده‌ای که باوجود توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه در بسیاری از موارد به آن توجه نمی‌شود. حذف سحری یا پرخوری در این وعده، مشکل اصلی بیشتر روزه‌داران است. مشکلی که به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، سلامت فرد روزه‌دار را به مخاطره می‌اندازد. پناهی، درباره فواید و نوع موادغذایی مصرفی در وعده سحری می‌گوید: «با توجه به طولانی‌بودن ساعت‌های روزه‌داری، توصیه می‌شود که به هیچ‌وجه وعده سحر حذف نشود چراکه نخوردن سحری، منجر به افت قندخون، سردرد و سرگیجه می‌شود و در درازمدت آسیب‌های بیشتری به بدن وارد می‌کند.

خط قرمزهای تغذیه‌ای برای ١٨ ساعت روزه‌داری

هنگام سحر باید از خوردن غذای چرب خودداری شود، پرخوری هنگام سحر از احساس تشنگی نمی‌کاهد. مصرف غذا در وعده سحر و افطار باید به‌گونه‌ای باشد که هیچگاه احساس سیری کامل نشود، همچنین باید از مصرف زیاد چای در سحر خودداری کرد.» او تأکید می‌کند: «خوردن غذاهای پروتیینی در وعده سحری به دلیل افزایش هورمون‌های القاکننده سیری باید موردتوجه قرار بگیرد. مصرف کافی کربوهیدرات‌ها نیز برای تأمین ذخایر گلیکوژنی در این وعده‌غذایی توصیه می‌شود. همچنین مصرف دو تا ٣ واحد میوه در وعده‌سحری برای تأمین آب و موادمغذی موردنیاز بدن ضروری است.» با این وجود یکی از بهترین دستورهای غذایی برای سحر یک لیوان شیر، چند برش نان سبوس‌دار، پنیر و گردو، چای‌شیرین، همراه عسل و کره و مربا است و نباید بلافاصله پس از صرف وعده سحری، دراز کشید یا خوابید چراکه این کار منجر می‌شود تا فرد دچار رفلاکس معده شود.

ماه رمضان و فرصت مناسب

 برای ترک سیگار

به‌طورکلی روزه‌گرفتن هیچ منافاتی با سلامت بدن ندارد. اگر هم افرادی در طول ماه مبارک رمضان با مشکلاتی مواجه می‌شوند، به‌دلیل رعایت‌نکردن موارد تغذیه‌ای است. این را سیدضیاالدین مظهری، رئیس انجمن تغذیه ایران به «شهروند» می‌گوید و ادامه‌می‌دهد: «در ماه رمضان از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ‌شده و غذاهای حاوی قند ساده مانند زولبیا و بامیه تا حدامکان باید خودداری شود. همچنین قطع مصرف سیگار و چای پررنگ برای جلوگیری از سوء‌هاضمه و نفخ نیز توصیه می‌شود.»

 به‌گفته مظهری، ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای افرادی است که قصد دارند مصرف سیگار را برای همیشه قطع کنند. ١٨ساعت نکشیدن سیگار می‌تواند فرد را از لحاظ روحی و جسمی برای قطع مصرف نیکوتین آماده کند: «این افراد برای جبران نیکوتین موردنیاز بدنشان می‌توانند از گوجه‌فرنگی کمک بگیرند. گوجه‌فرنگی جایگزین مناسبی برای رفع نیاز نیکوتین بدن است، سالاد و مصرف گوجه و خیار می‌تواند میل به سیگار را کاهش دهد.» همچنین قطع مصرف نوشیدنی‌های گازداری مانند نوشابه، با افزایش توانایی  بدن در جذب کلسیم میل و اشتها به سیگار را به‌شدت کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، مصرف نوشابه، اشتها را برای مواد‌غذایی مفیدی مانند سبزی‌های تازه، میوه‌ها، پروتیین‌ها و لبنیات به شدت کاهش می‌دهد. درمقابل به روزه‌داران پیشنهاد می‌شود، از آبمیوه‌های تازه مانند هندوانه و توت‌فرنگی، ‌طالبی و نعنا، آناناس، خیار و سکنجبین برای رفع تشنگی استفاده کنند. این نوشیدنی‌ها علاوه‌بر رفع تشنگی، ویتامین‌های طبیعی بدن را هم تأمین می‌کنند. از عسل می‌توان به‌عنوان یک شیرین‌کننده مناسب برای این نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

خط قرمزهای تغذیه‌ای برای ١٨ ساعت روزه‌داری

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عدم تناول غذا در ماه رمضان، تلخکامی و بوی بد دهان است. موضوعی که علاوه‌بر آزار فرد روزه‌دار، باعث ناراحتی دیگران هم می‌شود. موضوعی که به‌گفته رئیس انجمن تغذیه ایران، می‌تواند دلایل مختلفی چون عفونت لثه‌ و دندان‌ها، دخانیات، مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی، ویتامین‌های تجویزی در دوران بارداری و حتی آنتی‌بیوتیک‌ها، رفلاکس معده، تغییرات هورمونی (استروژن) در دوران قاعدگی و بارداری، دیابت، کارکرد نادرست کلیه‌ها و کبد و درست مراقبت‌نکردن از دهان و دندان داشته‌باشد. او درباره روش‌های پیشگیری از بوی بد دهان در ایام روزه‌داری می‌گوید: «روزه‌داران می‌توانند در وعده افطار، با مصرف مرکبات و نوشیدن آب پرتقال یا آب‌لیمو که منجر به تولید بیشتر بزاق و شسته‌شدن طعم تلخ دهان در طول روز می‌شود، این مشکل را برطرف یا کم‌رنگ کنند.»

 او ادامه می‌دهد: « البته تلخکامی در دوران روزه‌داری، با بوی بد دهان نیز همراه است که این مسأله موقتی است و مشکل جدی به‌شمار نمی‌رود، دلیل آن هم این است که فرد برای ساعت‌های طولانی غذا نمی‌خورد، به همین خاطر بدن به شکل طبیعی هنگام مصرف‌نکردن کربوهیدرات یا با مصرف رژیم کم کربوهیدرات، مکانیسم تأمین انرژی سلول‌ها را از طریق متابولیسم چربی‌های ذخیره‌ای بدن انجام می‌دهد که باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود. به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود در روز چندبار بعد از وعده‌های سحر، افطار و پیش از خواب، مسواک بزنند و پس از آن از نخ دندان و دهان‌شویه برای جلوگیری از تجمع جرم و باکتری‌ها استفاده کنند. استفاده از نمک نیز در جلوگیری از تجمع باکتری‌ها بسیار مفید است.»

روزه‌داری ورزشکاران حرفه‌ای

خط قرمزهای تغذیه‌ای برای ١٨ ساعت روزه‌داری

اصولاً افراد در ماه رمضان، باید سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند، یک‌ساعت پس از افطار بهترین زمان برای انجام تمرین‌های ورزشی در ماه رمضان است. مظهری معتقد است: «ورزش نه‌تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت درست و اصولی انجام شود، روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به‌ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند، اما نکته مهم این است که زمان مناسب برای ورزش یک‌ساعت پس از افطار تا دو ساعت قبل از سحر است.» به‌گفته مظهری، ورزش باعث سوختن چربی‌های بدن می‌شود و ذخایر چربی بدن را کاهش می‌دهد، همچنین تعادلی میان سوختن کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها صورت می‌گیرد. در زمان روزه‌داری به‌علت این‌که کربوهیدرات کمتری وارد بدن می‌شود، بدن چربی‌ها را بیشتر می‌سوزاند. این متخصص تغذیه توصیه می‌کند که روزه‌داران پس از افطار از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کرده و مایعات زیادی بنوشند، همچنین لازم است قبل و هنگام ورزش به مقدار کافی آب مصرف شود تا تعادل آبی بدن حفظ شود.

بیمارانی که می‌توانند روزه بگیرند

روزه‌داری در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی بسیار مفید است. سکته قلبی یکی از همین بیماری‌هاست که فرد با روزه گرفتن می‌تواند ریسک ابتلا به این عارضه خطرناک قلبی را به شدت کاهش دهد. به‌گفته مظهری، حدود ٢٠روز پس از شروع ماه مبارک رمضان میزان «هموسیستئین» اصلی‌ترین عامل بروز سکته‌قلبی در خون به‌‌شدت کاهش و میزان کلسترول خوب (HDL) نیز افزایش می‌یابد و غلظت خون هم در حد طبیعی قرار می‌گیرد. او در توضیح بیشتر فواید روزه‌داری برای کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها می‌گوید: «در این ماه به‌دلیل این‌که افراد از پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی، استرس و هیجان، کشیدن سیگار، مصرف چای و قهوه دوری می‌کنند، امکان بروز سکته قلبی در آنها کاهش می‌یابد که مجموعه این تغییرات در وضع رفتار و تغذیه افراد، دو عامل مهم برای حفظ سلامتی فرد در طول ماه مبارک رمضان است.» او توصیه‌هایی هم به بیماران مبتلا به فشارخون می‌کند: «افراد مبتلا به پرفشاری خون، باید در طول روز به‌صورت مداوم فشارخون خود را چک کنند. اگر در طول روز بیمار دچار تغییر و بالا رفتن فشار خون شود، نباید روزه بگیرد اما اگر در طول روز فشارخون فرد تغییر نکرد، روزه‌گرفتن موردی ندارد.»

منبع: روزنامه شهروند - امیرحسین خواجوی

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:46

گلوریا هاردی، بازیگر کشورمان عکسی از ظاهر جدید خودش را منتشر کرده است.

به گزارش صبحانه، گلوریا هاردی بازیگر ایرانی-فرانسوی است که با بازی در سریال کیمیا به شهرت رسید.

گلوریا هاردی از مادری ایرانی و پدری فرانسوی متولد شده است.

وی چندسال پیش با ساعد سهیلی بازیگر کشورمان ازدواج کرده و هم‌اکنون در ایران زندگی می کند.

گلوریا هاردی عکس جدیدی از خودش منتشر کرده است که در این عکس به نظر می رسد وی موهایش را تراشیده است!!

خانم بازیگر جوان موهای سرش را تراشید ! +عکس

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:46

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مدیریت یکپارچه یک مطالبه ملی است و مسئولان مجبور به اجرای آن هستند.

به گزارش صبحانه، پرویز سروری در دویست شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی و انفجار گاز در محله شهران، افزود: این حادثه دو مقصر دارد یکی ظاهری و دیگری باطنی؛ در بعد ظاهری، دستگاه هایی که در بروز حادثه دخیل بودند و نیز در حضور داشتن در محل تعلل به خرج دادند اما مقصران اصلی که پنهان هم هستند کسانی می باشند که در مقابل ایجاد مدیریت یکپارچه مقاومت می کنند.
مقصر حادثه شهران، نبود مدیریت یکپارچه شهری

وی ادامه داد: این حادثه یک هشدار بود که تهران به شدت در برابر حوادث آسیب پذیر و در معرض بحران است.

سروری، تصریح کرد: از اینرو مدیریت یکپارچه یک مطالبه ملی است و باید مسئولان را مجبور کنیم تا مجاب شوند این مهم را محقق کنند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

پس از پایان مراحل پیش تولید، فیلم سینمایی «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» به کارگردانی سامان مقدم بعد از ماه مبارک رمضان جلوی دوربین می رود.

به گزارش صبحانه، پس از پایان مراحل پیش تولید، فیلم سینمایی «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» به کارگردانی سامان مقدم بعد از ماه مبارک رمضان جلوی دوربین می رود.
قسمت دوم «نهنگ عنبر» بعد از ماه‌رمضان

پیش تولید قسمت دوم «نهنگ عنبر» با نام «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» به کارگردانی سامان مقدم آغاز شده است و با پایان ماه مبارک رمضان فیلم جلوی دوربین خواهد رفت. ادامه اثر قبلی سامان مقدم «نهنگ عنبر» است با ازدواج رویا و ارژنگ صنوبر آغاز می شود. در مسیر زندگی مشترک ماجراهایی برای آن ها به وقوع می پیوندد.

فیلمنامه «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» بر خلاف قسمت قبلی فیلم به دست سامان مقدم نوشته شده است و مانی باغبانی در نگارش فیلمنامه دخالتی ندارد. فیلم با قصه ای عاشقانه فضایی اجتماعی و موقعیت هایی طنز گونه برای مخاطب ایجاد می کند.

بنا بر این گزارش، قسمت اول «نهنگ عنبر» سال گذشته به نمایش درآمد که مقام دوم جدول فروش را به خود اختصاص داد. سازندگان اثر قصد دارند فیلم را به سرعت ساخته و برای جشنواره فیلم فجر آماده نمایش کند. سامان مقدم قصد داشت «نهنگ عنبر» را به جشنواره سال گذشته برساند اما به دلیل نگاه سیاسی که در فیلم دنبال کرده بود فیلم به جشنواره فجر نرسید.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

به گزارش صبحانه، «مصرف تظاهری» یکی از ویژگی‌های جامعه جدید است؛ نه به این معنا که در دوران گذشته وجود نداشته، اما رواج و فراگیری آن در میان گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه، مختص دوران جدید است و در واقع به بخشی از سبک زندگی برخی افراد تبدیل شده است. منظور از «مصرف تظاهری»، نوعی افراط در مصرف کالاها و خدمات است که با هدف تحت تاثیر قرار دادن دیگران و کسب منزلت، محبوبیت، شهرت و نظایر آن صورت می‌گیرد. یکی از قابل توجه‌ترین مصادیق مصرف تظاهری، برگزاری مهمانی‌ ها و مجالس باشکوه، لوکس و گران قیمت است. فرقی نمی‌کند بهانه این ضیافت‌ها چه باشد: نامزدی، عروسی، عزا، سفر زیارتی، قبولی کنکور یا... چون به هرحال در مراحل اجرای برگزاری این قبیل مراسم، بسته به موضوع آن، شما با انواع و اقسام کالاها و خدمات از قبیل مکان‌های تجملی، غذاهای متنوع و گران قیمت، تاج‌گل‌های بزرگ، کادوهای لوکس و ... روبرو خواهید بود.
تبعات اجتماعی مراسم لوکس افطاری!
سوال این است که آثار اجتماعی چنین مجالسی چیست و اصولا از نظر جامعه‌شناختی چه تبعاتی بر برگزاری این گونه ضیافت‌ها مترتب است؟
در جامعه شناسی برای توضیح چرایی آداب و رسوم اجتماعی از اصطلاحی به نام «کارکَرد» استفاده می‌کنند. کارکرد هر جزء از زندگی اجتماعی، بیانگر کاری است که آن جزء برای کل جامعه یا زیرمجموعه‌های آن انجام می‌دهد.
اطعام در سنت دینی، دو کارکرد اصلی دارد: «رسیدگی به حال فقرا و ناتوانان»، و «افزایش تعاملات و به تبع آن انسجام اجتماعی». اطعام به عنوان یک مراسم و آیین جمعی، باعث جمع شدن مردم در یک زمان و مکان خاص می‌شود که به نوبه خود به افزایش تعاملات بین‌فردی، آشنایی مردم با هم یا باخبر شدن از احوال آشنایان و دوستان و اقوام و... منجر می‌شود. از سوی دیگر در این مجلس، همه با هم در یک موقعیت برابر (مهمان) قرار می‌گیرند و بزم محبتی است که در آن -به اصطلاح- گدا و شاه مقابل هم می‌نشینند... . همه این ها باعث افزایش انسجام اجتماعی شده و مناسبات اجتماعی بین افراد را بهبود می‌بخشد.
حال برای بررسی اثرات اجتماعی برخی از ضیافت‌های گران قیمتی که به بهانه مراسم افطار توسط برخی افراد حقیقی یا حقوقی برگزار می‌شود باید دید که چقدر کارکردهایی که برای آیین اطعام ذکر کردیم در این گونه مجالس وجود دارد؟

به نظر می‌رسد برخی از مجالس باشکوهی که اخیرا به نام ضیافت افطار برپا می‌شود فاقد هر دو کارکرد اجتماعی یادشده هستند. یعنی از یک سو مهمانان این قبیل مراسم اغلب – به تبع میزبان- از میان اقشار، گروه‌ها و افراد توانگر هستند که تبعا نیازی به آن سفره و غذاهای رنگینش ندارند؛ از سوی دیگر این گونه مجالس پرزرق و برق، چون اسباب تفاخر و مصرف تظاهری افراد هستند، اصولا نمی‌توانند به محلی برای برقراری یا تمدید روابط گرم و صمیمانه تبدیل شوند؛ زیرا مهمانان این گونه مراسم یا به قدر خود میزبان توانگر هستند و این مجلس را به منزله قدرت نمایی رقیب می‌نگرند و در اندیشه می‌روند که چگونه می‌توانند در موقعیت مقتضی، برگی از توانگری و دولتمندی خود رو کنند تا روی رقبا کم شود! یا اینکه از نظر اقتصادی در موقعیت فروتری نسبت به میزبان و یا برخی دیگر از مهمانان قرار دارند که در آن صورت، مشاهده و ملاحظه شکوه مجلس و میهمانان خاصش، ناخودآگاه فاصله ذهنی فرد را نسبت به آن گروه افزایش داده و پس از آگاهی به موقعیت فروتر خویش، ناخودآگاه دامنِ صحبت برخواهند چید؛ یعنی اساسا فکر برقراری یک رابطه گرم و صمیمانه متقابل و برابر را نمی‌توانند بکنند و اگر نیز قرار بر استمرار رابطه باشد همیشه یک رابطه فرادستی- فرودستی متصور خواهد بود؛ بنابراین در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان این گونه میهمانی‌ها را «بی‌کارکرد» یعنی فاقد کارکرد مثبت برای نظام اجتماعی و فرهنگی دانست؛ اما حالت بدتری هم وجود دارد که نمی‌توان همیشه این نگاه خوش‌بینانه را داشت: حالت بدتر، وقتی است که میهمان فرودست در اندیشه جبران متقابل این ضیافت باشد. نوع آسیب‌زاتری از مصرف تظاهری، هنگامی است که افراد، بدون اینکه توانایی تامین هزینه‌های مصرف تظاهری را داشته باشند، به دلیل همان رقابت بیمارگونه در کسب محبوبیت و شهرت و منزلت، خود را به زحمت و گرفتاری و بدهی می‌اندازند تا بتوانند یک نمایش مصرفی قابل قبول ارائه دهند.شاید برای جلوگیری از رواج این‌گونه مظاهر مصرف تظاهری باید دست به دامن همان ارزش‌ها و آموزه‌های فرهنگی و مذهبی اصیل شد که اصولا حضور اعضای جامعه را در این قبیل مراسم و مجالس، پسندیده نمی‌داند و از آن نهی می‌کند. اگر علمای اخلاق و گروه‌های مرجعی که مسلمانان باورمند به آموزه‌های دینی را راهبری می‌کنند، با روش‌های مناسب و زبان موثر، افراد را از برگزاری یا شرکت در این گونه مراسم نهی کنند و آثار اجتماعی آن را برای آنان توضیح دهند، شاید استقبال از این ضیافت‌ها کم شود و بتوان امید داشت که لااقل این گونه مظاهر مصرف تظاهری، به آداب و رسوم دینی وارد نشود و آن ها را از معنا و کارکرد مثبت خود تهی نسازد!

نویسنده: حسن رضایی بحرآباد

منبع: روزنامه خراسان

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 238 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:53

شیرینی ماه رمضان چند برابر می شود وقتی جمع بیشتری سر سفره افطار می نشینند و به خرمایی روزه خود را افطار می کنند.

به گزارش صبحانه، شیرینی ماه رمضان چند برابر می شود وقتی جمع بیشتری سر سفره افطار می نشینند و به خرمایی روزه خود را افطار می کنند. سفره هایی که هر شامگاه پهن می شود و هر خانواده بنا به وضع مالی خویش از طعام و نوشیدنی در آن می چیند؛ اما بعضی از ما طراوت و سادگی این سفره را با اسراف و ریخت و پاش های بی مورد آلوده می کنیم و آن رابه میدان چشم و همچشمی تبدیل می کنیم که لذتی در آن نیست و برای این که توجیهی داشته باشیم عنوان آبرو هم بر آن می گذاریم در حالی که نه معنی آبرو را به درستی می دانیم و نه معنی صرفه جویی را.

یکی از اشتباهات ما این است که شیک بودن را با ولخرجی یکی می دانیم و برای این که ثابت کنیم رفتارمان متجددانه و شیک است، اسراف می کنیم در حالی که این رفتار نوکیسه ای وتازه به دوران رسیدگی است نه  متجددانه .بعضی سفره افطار پهن وجمعی از دوستان و فامیل را مهمان می کنند و سفارش انواع و اقسام سوپ، سالاد،  خوراک، دسر، چلو خورش، گوشت وکباب و ماهیچه و انواع نوشیدنی ها را می دهند طوری که دیگر در سفره جای سوزن انداختن هم نیست و هنگام افطار هم  همهمه  تعارف و به هم خوردن بی امان قاشق وچنگال،  دستپاچگی  جمع را برای  خوردن، بیشتر می کند و همه بی وقفه مشغول خوردن می شوند. اگر مهمانی در رستوران یا هتل برگزار شده باشد میزهای به هم ریخته و کلی غذاهای دست خورده و اگر در منزل باشد خستگی صاحب خانه هم بر آن اضافه می شود و خداحافظی مهمانان و به امید دیدار مجدد و....اما اگر کمی حساب شده به رفتارمان نگاهی بیندازیم باید گفت شیک بودن مولفه های خاص  خودش را دارد که بهتر است قبل از مهمانی رفتن یا مهمانی دادن به آن ها توجه کنیم از جمله:


* به جای سفارش چند نوع غذا اعم از سوپ، سالاد، ژله و نوشیدنی های رنگارنگ سفره تان را تنها با یک نوع ساده از هر غذا و نوشیدنی و دسر آراسته تر کنید.

* وقتی سفره شما ساده و آراسته باشد همه میهمانان در هر سن و با هر بیماری می توانند از غذاها تناول کنند و لذت ببرند  و این به ارزش کار شما می افزاید.

* به جای تنوع دادن به خوراکی هایی با کیفیت پایین تر از یک نوع  خوراک با کیفیت مرغوب استفاده کنید و مطمئن باشید مهمانان هم از این کار خشنودترند.

* در پذیرایی از مهمانان عجله نداشته باشید و با طمأنینه این کار را انجام دهید؛ زیرا نیت دور هم بودن و با هم بودن است نه خوردن.

* دعا کردن جمعی برای سلامت و برکت جزو رفتارهای شیک محسوب می شود.

* باکلاس بودن یعنی وقتی از سر سفره بلند می شوید غذایی در بشقابتان نمانده باشد.

* کسی رفتار شیک دارد که بشقاب کودکش را به اندازه بکشد تا غذا دست خورده نشود.*یکی از رفتارهای آدم های باکلاس این است که اگر نمی توانند یک نوشیدنی  را کامل میل کنند با کنار دستی شان نصف می کنند.

* باکلاسی یعنی وقتی غذا می خورید صدای به هم خوردن قاشق و چنگال کمتر شنیده شود.

* باکلاس ها سر موقع به مهمانی می روند تا صاحب مجلس هم بتواند کنار مهمانان بنشیند.

* با کلاس ها قبل از این که سیر شوند از غذا دست می کشند.

* باکلاس ها  سعی می کنند در منزل  سفره افطار پهن کنند و اگر بتوانند همسایه را به کمک می گیرند و از او هم دعوت می کنند.

* باکلاس ها بیشتر غذاها را خودشان تهیه می کنند.

* مهین رمضانی

منبع: رزونامه خراسان

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:53

اگر مایل به برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با همسرتان هستید توصیه می کنیم از برخی روش های موثر کمک بگیرید تا دچار اختلاف نظر و نزاع نشوید.

به گزارش صبحانه، از اینکه کنار همسرتان هستید، لذت ببرید. صحبت کردن با او، عمده‌ترین چیزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. راه‌های مختلف ارتباط برقرارکردن را بشناسید و به کار ببرید. هر یک زمانی را برای صحبت کردن خودتان اختصاص بدهید و دیگری فقط گوش بدهد.
چگونگی ارتباط بهتر با شریک زندگی

سعی کنید راه‌های ابراز احساسات طرف مقابل را به ویژه هنگامی که آزرده و ناراحت است، شناسایی کنید. حتی در موفق‌ترین ازدواج‌ها هم اختلاف‌هایی وجود دارد. ولی این اختلاف‌ها در مجموع، زندگی عادی ما را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهند. در این مواقع باید سعی کنیم به جای لجبازی با همدیگر به دنبال تفاهم باشیم. جنبه مهم قضیه این است که ما می‌توانیم در مورد اصولی که راجع به آنها اختلاف عقیده اساسی داریم، صحبت کنیم. ولی بهتر است که مسائل و موضوعاتی را که درباره آنها با هم تفاهم ندارید، در زمانی که با هم دچار مشکل شده‌اید، فعلا مطرح نکنید.

ممکن است در مورد برخی از مسائل با همسر خود اختلاف نظر داشته باشید اما هرگز با نظر او در مقابل دیگران مخالفت نکنید. به یاد داشته باشید که شما عضو تیمی به نام خانواده هستید. در هر کاری که انجام می‌دهید، پشتیبان همدیگر باشید و در خوشحال کردن هم کوشا.

همیشه موقعیت مناسبی را برای بحث درباره مسائل پیدا کنید. اگر برای جمع و جور کردن افکارتان به وقت بیشتری نیاز دارید، این نکته را با همسر خود در میان بگذارید. پس از تامل کافی، وارد بحث شوید و بدون متهم کردن همدیگر در مورد مسائل مختلف صحبت کنید.

از بحث کردن نترسید؛ اما هنگام بحث به یکدیگر احترام بگذارید.

در بیان ناراحتی خود از همسرتان، گفته‌هایتان را با سرزنش همراه نکنید و در چارچوب بحث، با او مثل یک متهم رفتار نکنید.

فراموش نکنید بحث‌های صادقانه و سازنده باعث تقویت پایه‌های ازدواج شما در طولانی‌مدت می‌شود.

در اختلاف‌نظرها نباید انتظار داشته باشید که همیشه حق با شما باشد. جروبحث و لجبازی، نه‌تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه تاثیر خوبی هم ندارد. از رموز یک ازدواج شاد و موفق این است که بدانید در مورد موضوع مورد بحث، در چه زمانی صحبت کنید.

برای مسائلی که واقعیت اهمیت دارند، بحث کنید. اگر بر سر موضوع جزئی، جدل کنید هرگز فرصت این را پیدا نخواهید کرد که به مسائل پیچیده‌تر و مهم‌تر توجه کنید.

به خاطر داشته باشید که تکرار روابط عاطفی شدید و جبران یک مشاجره، فقط با تقدیم گل یا صحبت‌های محبت‌آمیز به دست نمی‌آید. بلکه باید کارهایی انجام دهید که همسرتان بفهمد از رفتار خودتان پشیمان شده‌اید و او برای شما اهمیت دارد. مثل یک تیم واحد زندگی کنید. همیشه با این تفکر زندگی کنید که می‌توانید مشکلات را حل کنید؛ مهم نیست چه مشکلی، چون شما از عهده حل او بر می‌آیید.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:53

دبیر شورای امنیت ملی از کشف عملیات تروریستی انتحاری در تهران و خنثی کردن این عملیات خبرداد.

به گزارش صبحانه، به نقل از ایلنا، علی شمخانی در مراسم برزرگداشت شهید مصطفی چمران با اشاره به تفکر جهادی و معنوی شهید چمران و اعتماد وی به حضور مردم در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و استفاده از بضاعت اندک آنان در امور جنگ گفت: شاید برخی فکر کنند که چرا در این غوغای منطقه ای و جنگ های نیابتی که برای توسعه اختلاف در کشورهای اسلامی راه اندازی شده و گروه‌های تفکیری و داعش پرورش داده شده ایران نیز حضور دارد.

وی حضور مردم را پس از عنایت خداوند بسیار مهم توصیف کردو گفت: هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می شود که دلیل آن حضور مردم و وجود سازمان‌های مجرب وتوانمند است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری طی چند روز گذشته در تهران خبر دادو گفت: در همین ایام رمضان نفرین شدگان زمین تصمیم داشتند در تهران اقداماتی انجام دهند و گزارشی مختصر منجر به کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:08

لوله آب 200 اینچی شرق تهران ترکید اما خوشبختانه تاکنون حادثه تلفات جانی نداشته است.

به گزارش صبحانه، لوله آب 200 اینچی شرق تهران در خيابان رسالت، چهار راه سر سبز، جنوب به شمال ساعتی پیش ترکید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش،بر اثر ترکیدگی لوله آب 200 اینچی نیروهای عملیاتی شرکت آب و فاضلاب منطقه 2، شرکت گاز منطقه6، آتش نشانی ایستگاه 17، راهور و ستاد مديريت بحران منطقه در محل حادثه حضور پیدا کردند.

شایان ذکر است،با همکاری ستاد بحران منطقه 4 و پلیس راهور، یک لاین در اختیار تیم امداد آبفا قرار گرفته و در حال حاضر حادثه خيابان سر سبز توسط آبفا تحت کنترل و در حال انجام تعمیرات سریع است.

گفتنی است، خوشبختانه تاکنون حادثه تلفات جانی نداشته است.

لوله آب شرق تهران ترکید+عکس

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:08

قطری ها احتمال دادند که به مدت سه سال با کسری بودجه به علت کاهش قیمت انرژی روبرو شوند.

به گزارش صبحانه،  مهر به نقل از روسیاالیوم، دولت قطر انتظار کسری بودجه ای به مدت سه سال به علت کاهش قیمت نفت و گاز دارد.

وزارت برنامه ریزی توسعه و آماری قطر در گزارشی از احتمال کسر بودجه ۷.۸ درصدی در سال جاری میلادی خبر داد که این اولین کسر بودجه در این کشور ظرف ۱۵ سال اخیر است.

این رقم بالاتر از رقم دسامبر گذشته که احتمال کسری ۴.۸ در سال ۲۰۱۶داده شده بود محسوب می شود.

این وزارت خانه قطری گزارش داد: کسری احتمالی در سال آینده به ۷.۹ می رسد تا در سال ۲۰۱۸ به ۴.۲ کاهش یابد. برآورده شدن این انتظارات به سیاستهای ریاضتی بیشتر نیاز دارد. این برآوردها برای کاهش در صورتی است که هزینه های اضافی کم شود تا نمودار رشد به سطح سابق برسد. درآمدهای غیرنفت و گاز نیز در این زمینه موثر خواهد بود. این انتظارات به افزایش قیمت انرژی نیز بستگی دارد.

قطری ها اعلام کردند که اقتصاد قطر ۳.۹ درصد در سال جاری رشد خواهد داشت و این در مقایسه با ۴.۳ درص سال قبل است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:08

مسافران می‌تواند به شیوه‌ای نسبتا عادی با این اتوبوس مکالمه داشته باشند. از این رو، آن‌ها می‌توانند در زمان سفر در این اتوبوس، در مورد تصمیمات خاص آن در مورد رانندگی،‌چگونگی عملکرد آن و زمان باقیمانده تا مقصدشان سوال کنند.

به گزارش صبحانه، اتوبوس ۱۲ نفره بدون راننده اولی (Olli) توسط شرکت لوکال موتورز و بیشتر توسط چاپ سه‌بعدی تولید شده است. این شرکت مستقر در آریزونا پیش از این در سال ۲۰۱۴ از نخستین خودروی چاپی سه‌بعدی جهان رونمایی کرده بود.
 
به گزارش ایسنا، اتوبوس اولی مشابه اتوبوس‌های بدون راننده EZ10 است که سال گذشته در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفتند اما از لحاظ ظاهری، بدنه جعبه‌مانندی داشته و داخل آن شبیه تله‌کابین است.

این اتوبوس فناوری پیشرفته از نیروی ابررایانه واتسون شرکت آی‌بی‌ام برای صحبت با مسافران طی مسیر استفاده می‌کند.

اتوبوسی که صحبت می‌کند +عکس
در این خودرو ۳۰ حسگر مانند رادار، لیدار و دوربین بکار رفته که با داده‌های حمل‌ونقل بدست آمده توسط ابررایانه واتسون برای حرکت در خیابان‌های شهر ترکیب می‌شوند. شرکت لوکال موتورز چندین کارایی برای اولی در نظر دارد که از جمله آن‌ها حمل‌ونقل کارکنان در محل شرکت‌های بزرگ، انتقال دانشجویان در محوطه دانشگاه و در نهایت، ایفای نقش در سیستم حمل‌ونقل شهری است.

کاربران می‌توانند این اتوبوس را برای سوار کردن آن‌ها در ایستگاههای خاص توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه پیدا کرده یا آن را احضار کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از همین طریق هزینه سفر خود را پرداخت کنند.
 
لوکال موتورز و آی‌بی‌ام ابررایانه واتسون را برای شرکت در تجربه مسافران از طریق چهار رابط برنامه کاربردی "کلام به متن”، "طبقه‌بندی کننده زبان طبیعی”، "استخراج نهاد” و "متن به کلام” آموزش دادند.
 
به گفته شرکت سازنده، این امر بدان معنی است که مسافران می‌تواند به شیوه‌ای نسبتا عادی با اولی مکالمه داشته باشند. از این رو، آن‌ها می‌توانند در زمان سفر در این اتوبوس، در مورد تصمیمات خاص آن در مورد رانندگی،‌چگونگی عملکرد آن و زمان باقیمانده تا مقصدشان سوال کنند.

به گفته جان راجرز، مدیرعامل لوکال موتورز، اتوبوس اولی اکنون آماده بوده و می‌تواند به محض تائید قانون‌گذاران، به ارائه خدمات بپردازد. این اتوبوس برای نخستین بار در روز افتتاحیه کارخانه جدید لوکال موتورز در مریلند رونمایی شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از پیدا شدن جسد یک کارگر مفقود شده در حادثه شهران خبر داد.

به گزارش صبحانه، به نقل از فارس، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از پیدا شدن جسد یک کارگر مفقود شده در حادثه شهران خبر داد.

جلال ملکی اظهار داشت: دقایقی قبل در پی تماس پرسنل مترو با سازمان آتش نشانی شهر تهران پیدا شدن جسد یک کارگر مفقود شده اعلام شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه تونل شهران اعزام شدند و جسد یک کارگر مفقود شده در این حادثه را که یک فرد 23 ساله بود از زیر آوار خارج کردند.

براساس گزارشات واصله و اعلام از سوی مسئولین مفقود شدن دو کارگر در اثر حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران گزارش داده شده بود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

فرماندار شهرستان تهران با اشاره به تازه ترین بررسی های کارشناسان در خصوص علل وقوع حادثه انفجاز گاز روز جمعه در منطقه شهران گفت: براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.

به گزارش صبحانه، عیسی فرهادی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جرقه انفجار گاز به دلیل عبور کابل های برق از محدوده موردنظر زده شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان زمین شناسی و دستگاه های مختلف همچنان مشغول بررسی وضعیت محدوده حادثه هستند.

ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد دیروز (جمعه) در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار (در شمال غرب تهران) حادثه انفجار لوله گاز رخ داد.

انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 30 متر و عمق حدود 15 متر شده است.

* تردد مردم تا دو روز آینده در محل حادثه به حالت عادی باز می گردد
فرهادی با اشاره به اینکه اکنون آسفالت کردن محدوده حادثه در حال انجام است گفت: امیدواریم تا دو روز آینده وضعیت تردد مردم به حالت عادی خود باز گردد.
فرماندار تهران افزود: جریان آب، برق، گاز و پوشش تلفن همراه در منطقه برقرار است.
وی گفت: با توجه به آسیب جدی واردشده به خطوط تلفن ثابت، تا تعمیر کابل اصلی و اطلاع بعدی خطوط تلفن ثابت در محدوده حادثه قطع خواهد بود.
فرهادی خاطرنشان کرد: از شرکت مخابرات استان تهران درخواست کردیم با بکار گرفتن نیروی بیشتر نسبت به رفع هرچه سریع تر این مشکل اقدام کند.

* تلاش برای یافتن مفقود دیگر حادثه ادامه دارد
فرماندار تهران با اشاره به یافتن جسد یکی از مفقودان حادثه تاکید کرد: تخلیه آب و لجن های داخل تونل مترو انجام شده و تلاش برای یافتن مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.
پیش از این سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشف جسد یکی از مفقودان حادثه که جوانی 23 ساله بود توسط آتش نشانان در تونل مترو در دست ساخت شهران خبر داده بود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:45

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه در بحث خانواده در دانشگاه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: لازم است در زمینه خانواده رشته‌های تخصصی در مقاطع مختلف تعریف کنیم. علاوه بر آن باید دروس عمومی را در این حوزه راه اندازی و یا سطح این دروس را ارتقا دهیم.

به گزارش صبحانه، زهرا آیت اللهی در نشست خبری که به مناسبت سی‌امین سالگرد تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شد، افزود: می‌توان اخلاق خانواده را جزو گرایش‌های درس اخلاق اسلامی قرار داد. علاوه بر آن باید درس دانش خانواده و جمعیت را راه اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما معتقد به تساوی جنسیتی نیستیم و تفکیک جنسیتی ارزشمند است.  لطافت و ارزشمندی خانواده به تفاوت‌های زن و مرد است. هم در نص صریح قرآن و هم روایات متواتر به تفاوت‌های زنان و مردان اشاره شده است. وقتی موضوعی از نظر فقهی مسلم است باید در سیاست‌ها نیز به آن توجه شود. در کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان تبعیض به معنای تفاوت تعریف شده است. در این شرایط ما منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان را تدوین کردیم که در آن حقوق مختلف زنان از جمله فردی، اجتماعی، آموزشی و قضائی دیده شده است.

وی با بیان اینکه ایران به جای تساوی جنسیتی به عدالت جنسیتی معتقد است، گفت: طبیعی است که ایران چنین اعتقادی داشته باشد چرا که زنان و مردان تفاوت‌هایی از نظر ویژگی‌های جسمانی و روانی دارند و حکمت اقتضا می‌کند که متناسب با این تفاوت‌ها برنامه‌ریزی و مسئولیتهای زنان و مردان را تعریف کنیم. به عنوان نمونه بر اساس دین اسلام تامین نفقه بر عهده مرد است. بنابراین نمی‌توان معتقد بود که فرصت‌های شغلی برای زنان و مردان یکسان باشد، ولی مردان عهده دار تامین درآمد خانواده باشند. از سوی دیگر زنان و مردان از نظر ارث بردن نیز تفاوت‌هایی دارند.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اقدامات این شورا اظهار کرد: ما سیاست‌های آموزشی مراقبتی هویت و حقوق جنسی را تدوین کردیم. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما درگیر مسائل جنسی بوده‌ایم. بنابراین تلاش کرده‌ایم در این سیاست‌ها مسائل جنسی جامعه را در ابعاد مختلف ببینیم مانند شکل گیری هویت جنسی، بلوغ جنسی، حقوق بیماران جنسی و اختلال جنسی. به عنوان نمونه برای بیماران جنسی حق مشاوره و درمان قائل شدیم. از سوی دیگر شرایط در کشور ما به گونه‌ایست که تغییر جنسیت قابل انجام است.

وی با اشاره به تدوین سند ملی حقوق کودک اظهار کرد: اگر ما کودک را با تعریف کودک و نوجوان ببینیم باید حقوقی را برای آن تعریف کنیم بنابراین ما به سندی احتیاج داشتیم که به صورت یکپارچه به مسائل کودکان بپردازد. در این شرایط سند ملی حقوق کودک را تدوین کردیم البته این سند مانند سیاست‌های آموزشی مراقبتی هویت و حقوق جنسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده است.

آیت اللهی اضافه کرد: ایران به کنوانسیون حقوق کودک با حق شرط پیوسته است و قرار است مواردی از این کنوانسیون که بر خلاف شرع و قانون باشد را اجرا نکند. این در حالیست که موارد خلاف شرع و قانون استخراج نشده بود. ما این کار را در قالب سند ملی حقوق کودک انجام دادیم. علاوه بر آن ایران در زمینه حقوق کودک نکاتی دارد که در این کنوانسیون به آن پرداخته نشده است. بنابراین به این موضوع نیز در سند ملی حقوق کودک پرداختیم. از جمله موضوعات این سند می‌توان به حق کرامت انسانی، حق هویت و حق برخورداری از عقیده و تربیت صحیح اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده در کنوانسیون حقوق کودک ضعیف انگاشته شده است گفت: در نگرش دینی نقش والدین در تربیت کودکان بسیار مهم است. بنابراین حق کودک بهره‌مندی از خانواده است. در این شرایط به اهمیت خانواده نیز در سند ملی حقوق کودک پرداختیم.

آیت اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در زمینه زنان و خانواده اظهار کرد: در نظام آموزشی دانشگاهی چندان به مباحث خانواده نمی‌پردازیم و رشته مطالعات خانواده هنوز در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی نشده است. این در حالیست که خانواده با بحران‌هایی روبروست.

تغییر سبک زندگی از عوامل افزایش طلاق است

در ادامه این مراسم فرشته روح افزا معاون تدوین، رصد و پایش شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز گفت: تغییر سبک زندگی در پایه‌های اصلی مدرنیته است که ما با آن مواجه هستیم و از عوامل افزایش طلاق و تضعیف و فروپاشی نهاد خانواده محسوب می‌شود. در این شرایط نیازمند آشنایی با الگوهای دینی هستیم.

وی اضافه کرد: نهادینه شدن نقش زنان در خانواده بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. در حال حاضر یک پایه ولنگاری فرهنگی در جامعه، به خانواده بر می‌گردد.

معاون تدوین، رصد و پایش شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به عوامل افزایش سن ازدواج اظهار کرد: کمرنگ شدن نقش خانواده در انتخاب همسر، کاهش آداب و رسوم محلی برای این کار، تاثیر پذیری خانواده از فرهنگ غربی، میل به تحصیلات عالیه و مهاجرت از روستاها به شهرها از جمله عوامل سن ازدواج است که در چنین شرایطی لازم است فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود.

وی تصریح کرد: بیمه زنان خانه‌دار از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کرد. در حال حاضر با مشکلاتی مانند استفاده نکردن از سیاست‌های راهبردی و راهکارهای مناسب در زمینه حل مسائل زنان بی سرپرست، عدم رعایت صحیح عفاف و حجاب مواجه هستیم. این در حالیست که رعایت نکردن صحیح عفاف و حجاب آثار سوئی در زمینه نهاد خانواده دارد. اما در حال حاضر دستگاه‌ها در این زمینه منفعل هستند. از سوی دیگر تهاجم فرهنگی و وضعیت مد و لباس در کشور موجب شده که مشکلاتی در حوزه عفاف و حجاب داشته باشیم.

روح افزا با بیان اینکه جمعیت از مسائل مغفول مانده در حوزه خانواده است، گفت: در حال حاضر انتقاد از سیاست‌های تنظیم خانواده به تابو تبدیل شده است و تنظیم خانواده با بهره‌گیری از روش‌هایی، سیاست‌های این حوزه را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به آمارهای مختلف اعلام شده در زمینه سقط جنین اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه پاسخگو باشند. در حال حاضر بر اساس آمار پزشکی قانونی 7000 سقط جنین قانونی در سال داریم. این در حالیست که آمارهای مربوط به سقط جنین غیر قانونی بسیار بیشتر است. از سوی دیگر باید توجه داشت که 90 درصد از زنانی که فرزندانشان را سقط می‌کنند در ایران دچار ناراحتی‌های روحی و روانی می‌شوند.

روح افزا در زمینه طلاق توافقی گفت: در حال حاضر در مواردی طلاق توافقی ظرف نیم روز انجام می‌شود و ما مخالف این کار هستیم.

افزایش سطح دانش زنان بر کل اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد

در ادامه این مراسم محبی مشاور وزیر بهداشت نیز اظهار کرد: ما با افزایش سطح دانش زنان خانواده می‌توانیم موجب ارتقاء وضعیت کل اعضای خانواده شویم. یکی از اقدامات شورای فرهنگی اجتماعی زنان حمایت از تمام دستگاه‌هایی است که در جهت سلامت زنان قدم بر می‌دارند. از دیگر فعالیت‌های این شورا می‌توان به حمایت و مشارکت در کنگره‌ها، حمایت‌های آموزشی دانشگاهی، طراحی و برنامه ریزی بسته‌های تغذیه‌ای، بهداشتی و مکمل‌ها برای زنان در سنین باروری و حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد.

وی در خاتمه اطلاع رسانی و افزایش سطح دانش زنان و دختران در زمینه حفظ باروری، بررسی ابعاد حقوقی و قانونی درمان‌های ناباروری، بررسی ابعاد فقهی مسائل زنان، درمان ناباروری، مکاتبه با مراکز قانونی و دفاتر آیات عظام و افزایش سطح اطلاعات زنان و خانواده در زمینه طب پیشگیری و استفاده از آموزه‌های طب ایرانی اسلامی را از دیگر اقدامات شورای فرهنگی اجتماعی زنان ذکر کرد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 112 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای انتساب هرگونه کانال به سپاه در شبکه‌های اجتماعی را جعلی دانسته و تأکید کرد: سپاه در شبکه‌های اجتماعی کانال رسمی ندارد.

به گزارش صبحانه، در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر فعالیت کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای انتساب هرگونه کانال به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جعلی دانسته و تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، کانال رسمی ندارد.
«سپاه» کانال رسمی ندارد

همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است: اخبار و گزارش‌های رسمی مربوط به مأموریت‌ها، عملکرد و مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صرفاً از طریق سایت «سپاه نیوز» به نشانی sepahnews.com منتشر و در اختیار افکار عمومی و علاقمندان قرار می‌گیرد.

منبع: سپاه نیوز

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه ۱۵ هزار تن غذا در تهران دور ریخته می‌شود.

به گزارش صبحانه، فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران شب گذشته در طرح «یه لقمه مهربونی» با حضور در کوره پزخانه های منطقه ۲۰ با بیان اینکه در تهران بیش از ۴۰ هزار پلاک فقیر شناسایی کردیم، گفت: از این مجموع، ۱۵ هزار پلاک به معنای واقعی نیازمند نان شب هستند.

۲۰۰ هزار خانوار تهرانی درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان دارند

وی افزود: ما در تهران ۲۰۰ هزار نفر داریم که مجموع خانواده آنها کمتر از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند و اکثر آنها بالای ۴ نفر هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه در تهران فقط ۶ هزار گوسفند و گاو (گوشت گرم) مصرف می شود و ۶۰۰ هزار پلاک، ۲۵ درصد درآمدشان صرف هزینه فست فودها می شود. قطعا با بخشی از این درآمدها می توان گرسنگان را اطعام کرد.

هوشیار با اشاره به فعالیت «یک لقمه مهربونی» تصریح کرد: ما تهران را به ۶۰ کلونی فقیرنشین تقسیم کردیم و از مردم خواستیم در ماه رمضان غذای مازاد یا افطاری خود را به مردم فقیر دهند یا به ازای هر غذا ۱۰ هزار تومان به فقرا اختصاص دهند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶ میلیون تومان جمع شده و پیش بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

۳۵ درصد غذای تهرانی ها دور ریخته می شود

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: بر اساس آمار ۳۵ درصد غذای تهرانی ها روزانه دور ریخته می شود. ما می خواهیم با فرهنگ سازی درست و مدیریت غذایی، این غذاها جمع آوری و در اختیار فقرا قرار گیرد.

هوشیار با اعلام شماره تماس ۴۳۷۹ گفت: شهروندان تهرانی می توانند با تماس با این شماره، مازاد غذای خود را در اختیار فقرا قرار دهند. از ابتدای این طرح تاکنون ۳۶ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی در اختیار فقرا قرار گرفته و پیش بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این عدد به بیش از ۱۲۴ هزار برسد./مهر

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

مدت‏ ها بود که سینماداران از کسادی بازارشان گلایه داشتند و صنعت سینما را صنعتی ورشکسته می‌دانستند که جای سرمایه‌گذاری ندارد.

به گزارش صبحانه، مدت‏ ها بود که سینماداران از کسادی بازارشان گلایه داشتند و صنعت سینما را صنعتی ورشکسته می‌دانستند که جای سرمایه‌گذاری ندارد. آن‌ها دلایل ورشکستگی سینما را کاهش شدید مخاطب و عدم اکران فیلم‌های مناسب و هزینه‌های جاری سرسام‌آور نگهداری سالن‌های سینما عنوان می‌کردند اما حالا وضعیت تغییر کرده است. با استقبال مخاطبان در چند ماهه اخیر از فیلم‏های در حال اکران، در رگ‎های این صنعت در آستانه ورشکستگی خون تازهای جریان پیدا کرده است؛ فیلم‌هایی که به مدد موضوعات ارزشی و تکنولوژی‌های جدید سینمایی، سبب شکوفایی مجدد سینمای ملی شده است. اکران فیلم‌هایی چون بادیگارد، ایستاده در غبار، رسوایی 2 و ... که از کیفیت و موضع خوبی برخوردار هستند موجب شده تا دوباره مخاطبان به «سینما» سلام کرده و رویکرد مثبتی نسبت به آن داشته باشند. اما اکنون سینماداران که با رونق این روزهای سینما، شرایط خوبی را سپری می‌کنند به تهیه‌کنندگان بی‌محبت شده‌اند؛ به‌طوری‌که چندی پیش در پی شکایت تعدادی از تهیه‌کنندگان، هیات‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما تصویب کرد که با شناسایی سینماهای بدحساب در تهران و شهرستان‌ها، از ارائه فیلم به آن‌ها خودداری خواهد شد.
بدحسابی صاحبان سینما، معضل تازه تهیه‌کنندگان

«سید غلامرضا موسوی»، دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در این خصوص اظهارکرده بود: بر اساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش و عرف، سالن‌های سینما در سراسر کشور موظف‌ هستند حداکثر دو هفته بعد از پایان نمایش فیلم‌ها، همه سهم تهیه‌کنندگان را تحویل دفاتر پخش دهند. طبیعتاً پخش‌ها نیز موظف‌ خواهند بود وجوه دریافتی را به تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار – حسب قرارداد – منتقل کنند، اما متأسفانه تعدادی از سالن‌ها نه‌تنها نسبت به پرداخت حقوق صاحبان فیلم‌ها تعلل می‌کنند، بلکه هنگام تسویه‌حساب، چک‌های مدت‌دار به پخش ارائه کرده‏اند. در این شکل، حقوق تهیه‌کنندگان که معمولاً و باید هم‌زمان با نمایش فیلم، پرداخت شود به مدت طولانی پرداخت نمی‌شود.

متأسفانه برخی از پخش‌ها نیز به خاطر رودربایستی با صاحبان این‌گونه سالن‌ها و یا عدم امکان شکایت، وجوه را نمی‌توانند دریافت کنند. درنتیجه صاحبان فیلم برای دریافت حقوقشان مدتی باید منتظر بمانند. این در شرایطی است که این صاحبان فیلم خود نیز باید با دریافت مطالباتشان حقوق معوقه‌ای را پرداخت یا نسبت به تولید فیلم جدید اقدام کنند. موسوی خاطرنشان کرده بود: واقعیت این است که صاحبان سالن‌های سینما وجه را نقداً از تماشاگر دریافت می‌کنند و بدیهی است که باید با فرصتی حداکثر یک‌هفته‌ای سهم صاحبان فیلم را پرداخت کنند. وی همچنین از برخورد با صاحبان بدحساب سالن‌ها خبر داده بود.

بدحساب‌ترین سینماها را محروم کردیم

اما «سیدغلامرضا موسوی» که هفته گذشته از نشستی با حضور تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌ها در شورای عالی خبر داده بود اکنون نتایج این نشست را اعلام کرد. دبیر هیات‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان در گفت وگو با فارس گفت: تعداد سینماهای متخلف زیاد نیست اما برخی از سینماداران با عدم پرداخت حقوق صاحبان فیلم، کار و کسب‌های جداگانه را راه انداخته‌اند .وی تصریح کرد: البته مسئله به همین مورد ختم نمی‌شود بلکه این سینماداران، افراد خوش‌حساب صنف خود را نیز تحت‌فشار قرار می‌دهند تااز ارائه به‌موقع و تسویه‌حساب آنها نیز جلوگیری ‌کنند. این در شرایطی است که طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش حداکثر سینماها ظرف دو هفته، پول پرداخت‌شده از سوی مخاطب را باید به پخش‌کنندگان پرداخت کنند و هم‌زمان طی نمایش فیلم هم 90 درصد دریافتی‌ها باید توسط سینماها ارائه شود زیرا گیشه سینما، پول مخاطب را به‌صورت مستقیم دریافت می‌کند اما بعضی از صاحبان سینما چک‌های مدت‌دار ارائه می‏کنند و متأسفانه با پول تهیه‌کنندگان وارد معاملات بعضی غیرشرعی می‌شوند.

پخش‌کنندگان از حقوق تهیه‌کنندگان می‌گذرند

وی درباره اقدام و برخورد پخش‌کنندگان با سینماداران هم توضیح داد: هیات‌رئیسه شورای عالی با توجه به رودربایستی‌های پخش‌کنندگان با این سینماها و برخی رفاقت‌ها، به این تصمیم رسید که در جهت احقاق حقوق تهیه‌کنندگان ، صاحبان فیلم و سرمایه‌گذاران اقدامات را به‌عنوان نماینده صنف تهیه‌کنندگان آغاز کند. متأسفانه برخی از پخش‌کنندگان برای این‌که صاحبان سینماها دلخور نشوند از حقوق تهیه‌کنندگان می‌گذرند و اطلاعات غلط می‌دهند. به‌صراحت اعلام نمی‌کنند که چک مدت‌دار داده‌شده درحالی‌که تمام‌پرداختی‌ها باید نقد باشد و چک روز باشد. در این شرایط هیات‌رئیسه شورای عالی تصمیم گرفت مستقیماً وارد این موضوع شود. تعداد معدود سینمای بدحساب متأسفانه اعتبار سینماهای خوش‌حساب را هم زیر سؤال می‌برد.

معاملات بعضاً غیرشرعی برخی صاحبان سینما

موسوی در پاسخ به این پرسش که سینماهای بدحساب بیشتر در تهران هستند یا در شهرستان‌ها هم گفت: در تهران به جزء معدودی از سینماها بقیه خوش‌حساب هستند اما همین بدحسابی‌ها باعث شده است که سینماهایی که حتی با تأخیر یک‌ماهه حقوق تهیه‌کنندگان را پرداخت می‌کنند طبق آیین‌نامه با آن‌ها برخورد کنیم. اولین اقدام ما ارائه نامه به پخش‌کنندگان بود. در نامه‌ای به کانون پخش‌کنندگان از آن‌ها خواستیم تا به سینما «ساویز» کرج به خاطر بدحسابی فیلم ارائه نشود، اما می‌دانیم برخی از پخش‌کنندگان علیرغم بدهکاری این سینما بازهم به این سینما فیلم ارائه داده‌اند.

تصمیم شورای عالی تهیه‌کنندگان به تصمیم دادستانی ارتباطی ندارد

دبیر هیئت‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان در پاسخ به این پرسش که عده‌ای اقدام شورای عالی تهیه‌کنندگان را در واکنش به اقدام قوه قضاییه و برخورد با تیزرهای ماهواره‌ای می‌دانند هم بیان کرد: این اقدام ارتباطی به مسائل دادستانی ندارد. در این نوع اقدامات تهیه‌کنندگان ضرر می‌دهند نه سینماداران. فیلمی حذف شود تهیه‌کننده فیلم متضرر خواهد شد که البته وخوشبختانه قوه قضاییه این مهم را درک کرد. وی یادآورشد: این تصمیم سه هفته قبل در هیئت‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان گرفته شد و مصوبه آن مربوط به حدود 4 هفته پیش است.

منبع: حمایت آنلاین

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:07

مجری برگزاری یک جشنواره در کاخ سعدآباد، به جای اجرای تعهدات خود اقدام به سرو افطار در این مجموعه تاریخی کرده است.

به گزارش صبحانه، مراسم افطار برای 300 نفر هر شب در حالی در کاخ موزه ملی سعدآباد برگزار می‌شود که مسئولان مجموعه سعدآباد محوطه مقابل کاخ پوشاک سلطنتی (ایوان عطار) را برای برگزاری جشنواره‌ای به مجری طرح واگذار کرده‌اند، غافل از اینکه موسسه مذکور بی‌اعتنا به تعهدات خود، از هر نفر بین 90 تا 125 هزار تومان پول می‌گیرد تا میهمانان، افطار را در این کاخ باشند. تبلیغات گسترده این موسسه در فضای مجازی طرفداران زیادی دارد. در حالی که برگزاری این مراسم که تا نیمه‌شب به طول می‌انجامد در یک بنای ملی با مخالفت کارشناسان میراث فرهنگی روبه‌رو است.

برگزاری میهمانی در سعدآباد تنها با پرداخت 90 هزار تومان

در تماس با یکی از شماره‌هایی که در تبلیغات اینستاگرامی این موسسه خصوصی برای رزرو «خیمه افطار» در محوطه سعدآباد درج شده بود، یکی از مسئولان موسسه درباره برگزاری مراسم افطار در این کاخ، گفت: «هر کسی علاقه داشته باشد از میهمانان افطار خود در کاخ سعدآباد پذیرایی کند، این امکان برایش فراهم است و در ازای پرداخت 90 هزار تومان ورودی، می‌تواند در ایوان عطار تا سقف 300 نفر میهمان، مراسم افطاری برگزار کند.»

او افزود: «منوی بوفه افطار و شام برای هر نفر 90 هزار تومان است که کودکان 6 تا 12 سال نیم‌بها می‌شوند و برای زیر 6 سال رایگان است. اگر میهمانان بخواهند از دمنوش‌خانه نیز استفاده کنند 35 هزار تومان دیگر باید بپردازند که در مجموع می‌شود 125 هزار تومان. همین‌طور میهمانان می‌توانند از ساعت هشت تا 11:30 شب در کاخ سعدآباد پذیرایی شوند.»

به این ترتیب هر میهمان افطار در کاخ سعدآباد برای میزبان بین 90 تا 125 هزارتومان آب می‌خورد که از این مبلغ چیزی نصیب کاخ سعدآباد نمی‌شود و فقط برای این کاخ ملی مشکلات امنیتی و تخریبی دارد.

او درباره امکان بازدید میهمانان از کاخ موزه‎‌ها گفت: «کاخ موزه‌های سعدآباد ساعت 6 تعطیل می‌شود اما در صورت تمایل می‌شود هماهنگ کرد تا از کاخی که در مجاورت ایوان عطار قرار دارد و مربوط به نگهداری لباس‌های تاریخی است، بازدید صورت گیرد.»

از طرفی برگزاری مراسم افطار در کاخ سعدآباد که تا ساعت 12 شب طول می‌کشد، با توجه به محدودیت نیروی یگان حفاظت و خارج از کنترل شدن حضور 300 نفر در شب و تاریکی از نظر امنیتی نیز جای شبهه دارد.

برگزاری میهمانی‌های افطار در تفاهمنامه نیست

این در حالی است که محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره اجازه فعالیت این موسسه در ازای دریافت مبلغ ورودی در کاخ سعدآباد، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم، این جشنواره قرار بوده‌ یک جشنواره فرهنگی باشد و چنین اقدامی در تفاهمنامه آنها قید نشده است.»

همین‌طور بیوک موسوی، مدیر کاخ موزه سعدآباد درباره جزئیات این مراسم گفت: «بعد از انجام بررسی‌های لازم در کمیته‌های تخصصی، موسسه [...] انتخاب شد. مراسمی که این موسسه در قالب برگزاری جشنواره به مجموعه سعدآباد اعلام کرده بود، شامل غرفه روزه‌اولی‌ها، برگزاری آیین و مراسم اقوام و ملل و موسیقی محلی بود و چیزی از برگزاری مراسم‌ افطار خانوادگی و مراسم‌ شرکت‌ها گفته نشده بود.»

او افزود: «مدیریت سعدآباد با برگزاری مراسم افطاری در ازای گرفتن مبلغ ورودی که جشنواره را به سمت فعالیت تجاری و اقتصادی ببرد، مخالف بوده و هست. آنچه به مدیریت سعدآباد اعلام شد، این بود که قرار است اگر عوایدی از این جشنواره جمع‌آوری شد، صرف امور خیریه شود. در این شرایط فعالیت این موسسه مجدد بررسی می‌شود و اگر به این نتیجه برسیم که فعالیتی خارج از فعالیت فرهنگی که به سعدآباد اعلام شده است، صورت می‌گیرد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت و این جشنواره را متوقف می‌کنیم.»

این درحالی است که نه در سایت موسسه مذکور و نه در کارت ویزیت مدیرعامل این موسسه واژه «خیریه» ذکر نشده است.

در حاشیه بازدید از جشنواره

خبرنگار ما برای مشاهده آنچه در کاخ سعدآباد در حال رویداد است به این کاخ مراجعه کرد. اما مسئولان موسسه [...] که در تبلیغات خود به شهروندان اعلام کرده بودند برگزاری مراسم‌ افطاری خانوادگی و رسمی، جزئی از فعالیت‌های این جشنواره است، بعد از آنکه از حضور یک خبرنگار در کاخ باخبر شدند، اطلاعات متناقضی با گفته‌های قبلی خود ارائه کردند. یکی از مسئولان این موسسه گفت که برای برگزاری مراسم افطار، باید نامه رسمی به موسسه نوشته شود و بعد از انجام هماهنگی‌ها و مجوز لازم از مدیریت کاخ سعدآباد، مانعی در برگزاری مراسم‌ خصوصی نیست.

با این حال، قصه به همین گفته‌های متناقض ختم نشد. برخورد نامناسب مسئولان این موسسه با خبرنگار، بخش دیگر ماجرا بود. آنها مدارک شناسایی و تلفن همراه او را ضبط کردند و به این ترتیب او نتوانست با مدیریت روزنامه و مدیر کاخ موزه سعدآباد برای اثبات حقانیت خود تماس بگیرد. همین‌طور پای یگان حفاظت کاخ و پلیس 110 نیز به میان کشیده شد و مسئولان موسسه تنها به جرم تهیه گزارش از وضعیت یک جشنواره در یک اثر ملی از خبرنگار شکایت کردند. همه اینها در حالی رخ داد که توهین‌های کلامی و تهدیدهایی از طرف یکی از پرسنل موسسه به این خبرنگار ادامه داشت. نگهداری موقت خبرنگار، سه ساعت به طول انجامید و با دفاع مسئولان عالی‌رتبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از خبرنگار به پایان رسید.

این گونه رفتارها می‌تواند نشان‌دهنده انجام عملی خلاف آنچه در تفاهمنامه این موسسه با مجموعه سعدآباد ذکر شده، است. مسئولان سازمان میراث فرهنگی درحال پیگیری وضعیت هستند اما مراسم افطاری در کاخ سعدآباد همچنان برقرار است./فرهیختگان

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:07